top of page

Obsah učiva pro kouče

Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci

Poučení o bezpečnosti při absolvování kurzu

Poučení o bezpečnosti při výkonu činnosti kouče

Základy koučování

První metodika – rozlišování vedení a podpory, první koučovací zkušenosti

Jak skutečná je skutečnost

Koučovací proces

-Základní koučovací metodika a vědecké základy efektivní práce s lidmi.

- První koučovací rozhovory podle metodiky, rozvoj osobnosti, dokončení filozofických a vědeckých základů efektivní práce s lidmi.

Koučovací techniky a postupy

 Metodika prvních fází koučovacích rozhovorů,

 základní schéma koučovacího rozhovoru, kontakt a úvodní kontexty, zjišťování podnětů (potřeb), dohoda o žádosti (na co se zaměříme), formulování zakázky (popis cíle, zaměření na řešení a na zdroje)

Koučovací metody

- Přehled vybraných psychologických směrů využitelných v koučování – Rogers, Gestalt, rodinná terapie, systemické přístupy, práce s tělem

-Konstruktivistické teze využitelné při zacházení s lidmi…

- Doplnění dalších koučovacích technik, technik vybraných z psychologických škol využitelných v koučování

Koučovací otázky

- Rozlišování intervencí - typologie otázek

 instruktivní, manipulativní, konstruktivní, zjišťovací

- Užívání silných otázek, schopnost klást otázky, které odhalí skutečnosti potřebné pro získání maximálního užitku z koučování pro klienta

Osobnost kouče a jeho role

-  Neverbální komunikace, první dojem

-  Diplomacie, tvorba důvěry a blízkosti 

   s klientem

- Efektivní verbální komunikace

Kompetence kouče

--předpoklady dobrého kouče, komunikační  

  napojení, víra, respekt, zvídavost, laskavost

- práce na seberozvoji kouče

- etický kodex kouče

Složité situace v koučování 

- práce s rezistentním klientem a s klientem bez 

  zakázky…

- kruté rány osudu – když je člověk na dně aneb 

  kde vzít sílu žít

Specifika různosti klientů

- behaviorální typologie lidí, živelná typologie

-efektivní komunikace – aktivní naslouchání, schopnost se plně soustředit na to, klient říká či neříká,

Vyhodnocení efektivity procesu koučování s klientem

-ověření posunu koučovaného, kompetence, kontrola a vedení
- popis kazuistiky – zakázky partnera a společný kontrakt, zjišťování podnětů, specifikování žádosti,
formulace zakázky, dohoda o realizaci kontraktu, realizace kontraktu a zhodnocení výsledku, následné
události.
-Supervize koučovacích rozhovorů s pozvaným hostem, klientem
- sebezážitek v roli koučovaného – vedení koučovacích rozhovorů na téma
- základy podnikání + marketing

Obsah učiva 

Čas na čtení
bottom of page