Pavlína Lerchová
EFT – terapeutka emoční psychologie
životní a procesní kouč, lektor, grafolog, teambuilding trenér
Časoprostor
Výstavní 169/20
Praha 11 - Háje 149 00
Jurta pod Blaníkem
Chotýšany 87, 257 28
+420 737 207 152
lerchova-eft-terapeut@seznam.cz
IČO: 87694654
Bankovní spojení: 92500925/5500
Platit lze převodem na účet nebo v hotovosti
Obsah učiva pro kouče
Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
Poučení o bezpečnosti při absolvování kurzu
Poučení o bezpečnosti při výkonu činnosti kouče
Základy koučování
První metodika – rozlišování vedení a podpory, první koučovací zkušenosti
Jak skutečná je skutečnost
Koučovací proces
-Základní koučovací metodika a vědecké základy efektivní práce s lidmi.
- První koučovací rozhovory podle metodiky, rozvoj osobnosti, dokončení filozofických a vědeckých základů efektivní práce s lidmi.
Koučovací techniky a postupy
Metodika prvních fází koučovacích rozhovorů,
základní schéma koučovacího rozhovoru, kontakt a úvodní kontexty, zjišťování podnětů (potřeb), dohoda o žádosti (na co se zaměříme), formulování zakázky (popis cíle, zaměření na řešení a na zdroje)
Koučovací metody
- Přehled vybraných psychologických směrů využitelných v koučování – Rogers, Gestalt, rodinná terapie, systemické přístupy, práce s tělem
-Konstruktivistické teze využitelné při zacházení s lidmi…
- Doplnění dalších koučovacích technik, technik vybraných z psychologických škol využitelných v koučování
Koučovací otázky
- Rozlišování intervencí - typologie otázek
instruktivní, manipulativní, konstruktivní, zjišťovací
- Užívání silných otázek, schopnost klást otázky, které odhalí skutečnosti potřebné pro získání maximálního užitku z koučování pro klienta
Osobnost kouče a jeho role
- Neverbální komunikace, první dojem
- Diplomacie, tvorba důvěry a blízkosti
s klientem
- Efektivní verbální komunikace
Kompetence kouče
--předpoklady dobrého kouče, komunikační
napojení, víra, respekt, zvídavost, laskavost
- práce na seberozvoji kouče
- etický kodex kouče
Složité situace v koučování
- práce s rezistentním klientem a s klientem bez
zakázky…
- kruté rány osudu – když je člověk na dně aneb
kde vzít sílu žít
Specifika různosti klientů
- behaviorální typologie lidí, živelná typologie
-efektivní komunikace – aktivní naslouchání, schopnost se plně soustředit na to, klient říká či neříká,
Vyhodnocení efektivity procesu koučování s klientem
-ověření posunu koučovaného, kompetence, kontrola a vedení
- popis kazuistiky – zakázky partnera a společný kontrakt, zjišťování podnětů, specifikování žádosti,
formulace zakázky, dohoda o realizaci kontraktu, realizace kontraktu a zhodnocení výsledku, následné
události.
-Supervize koučovacích rozhovorů s pozvaným hostem, klientem
- sebezážitek v roli koučovaného – vedení koučovacích rozhovorů na téma
- základy podnikání + marketing
Obsah učiva
